Shopify – co to jest?
Shopify, to platforma pozwalająca na tworzenie szablonowych oraz dedykowanych sklepów internetowych w modelu SaaS. Jako platforma sklepowa, Shopify jest jednym z liderów wśród możliwych rozwiązań systemowych. Obecnie Shopify to ponad milion użytkowników na całym świecie.
Shopify to w pełni zintegrowane rozwiązanie eCommerce, udostępniające gotowe sklepy internetowe oraz otwarte API, dzięki czemu zarówno zarządzający jak i deweloperzy mogą uzyskać pełną swobodę elastycznej modyfikacji sklepu internetowego do potrzeb docelowych użytkowników. Shopify to doskonała platforma eCommerce zarówno dla już istniejących sklepów internetowych, jak również dla nowo powstających serwisów eCommerce.
Shopify – platforma, której popularność stale rośnie.
Źródło: BuiltWith
Jak wynika z powyższego wykresu, platformy WooCommerce i Shopify posiadają większość udziałów w rynku e-commerce. Są to platformy, które w ostatnich latach dynamicznie zwiększają liczbę użytkowników, także kosztem innych platform sklepowych. Między innymi z uwagi na pandemię Covid – 19, cała branża e-commerce rozwinęła się dramatycznie na przestrzeni ostatniego czasu, w wyniku czego wzrosły również wskaźniki przyjęcia różnych platform.
Dla przykładu, w 2018 roku udział w rynku sklepów internetowych opartych o silnik WordPress WooCommerce wynosił około 21%. W ciągu kilku lat wzrósł do poziomu 30% w 2020 roku.Z drugiej strony tempo wzrostu Shopify pozostało na stałym poziomie 18%. Ale biorąc pod uwagę fakt, że cały rynek eCommerce znacznie się rozwinął, łatwo zauważyć, że samo utrzymywanie tych samych wartości doprowadziło również do wzrostu liczby użytkowników.
Interesująca zmiana dotyczy Magento, które spadło z 13% w 2018 r. do 9% w 2020 r., głównie ze względu na zwiększoną złożoność i dostępność prostszych platform. Reszta branży jest zdominowana przez platformy takie jak BigCommerce, SquareSpace, OpenCart, PrestaShop, Shopware i inne.
Dlaczego warto wdrożyć sklep internetowy Shopify?
Shopify, jak każda inna platforma eCommerce nie jest pozbawiony wad. Niemniej, warto zauważyć, że jako silnik serwisu eCommerce, Shopify posiada wiele elementów, które pozytywnie wyróżniają tą platformę na rynku. Do kluczowych zalet Shopify zaliczyć należy:
Prostota użytkowania Shopify.
Shopify oferuje łatwy sposób na szybkie uruchomienie sklepu internetowego bez zawracania sobie głowy serwerami i kosztami rozwoju. Interfejs użytkownika jest przejrzysty i dość intuicyjny, ponieważ wszystkie funkcje mają logiczną strukturę.
Brak konieczności angażowania dużych zespołów deweloperskich.
Zasadniczo uruchomienie prostego sklepu internetowego na Shopify nie wymaga od użytkownika wiedzy technicznej. Całe oprogramowanie i hosting są dostarczane przez Shopify. Ułatwia to nie tylko uruchomienie i działanie, lecz także poprawia bezpieczeństwo oraz wydajność sklepu internetowego. Shopify zajmuje się również wszystkimi aktualizacjami oprogramowania. Właściciel sklepu może skupić się na sprzedaży i optymalizacji biznesu eCommerce.
Pełne wsparcie Shopify 24/7.
W ramach sklepu Shopify działa pełny, dedykowany zespół wsparcia. Administratorzy platformy Shopify zapewniają użytkownikowi wsparcie 24/7 i będą w stanie odpowiedzieć na większość pytań za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu na żywo lub rozmowy telefonicznej, w zależności od regionu.
Duża liczba wartościowych szablonów Shopify.
W sklepie z motywami Shopify do wyboru jest ponad 160 motywów (bezpłatnych i płatnych), z których wszystkie reagują na urządzenia mobilne, a także setki dostępnych na stronach takich jak ThemeForest. Każdy motyw można również w pełni dostosować, edytując kod, co umożliwia tworzenie kompletnie dedykowanych sklepów internetowych.
Sklep z aplikacjami Shopify.
Sklep z aplikacjami Shopify to miejsce, w którym zarówno zarządzający, jak i deweloperzy mogą znaleźć wartościowe rozszerzenia do platformy Shopify. Sklep Shopify daje dostęp do ponad 1200 wtyczek i aplikacji.
Narzędzia marketingowe Shopify.
Istotnym punktem Shopify są potężne funkcje optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), które pomagają witrynie sklepowej uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Shopify w standardzie dostarcza także dostęp do zaawansowanych analiz, które informują użytkowników, skąd pochodzą ich klienci.
Sklep z aplikacjami Shopify zapewnia ponadto dostęp do szerokiej gamy narzędzi marketingowych, w tym integracji mediów społecznościowych, recenzji produktów i marketingu e-mailowego. Shopify standardowo umożliwia tworzenie kodów rabatowych. Kupony podarunkowe są dostępne na wyższym poziomie. Ikony mediów społecznościowych są zawarte we wszystkich motywach Shopify.
Szerokie możliwości edycji i customizacji Shopify.
Każdy motyw jest wstępnie załadowany ze standardową konfiguracją. Większość motywów umożliwia edycję, dodawanie i poruszanie się po treści zgodnie z życzeniem użytkownika w ramach wbudowanego systemu zarządzania treścią (CMS). Dla deweloperów, Shopify oferuje wygodne połączenie API, co sprawia, że kod strony jest modyfikowalny w prosty i wygodny sposób.
Shopify, czy to dobry wybór?
Shopify, jako platforma eCommerce jest prosta w użyciu i oferuje obsługę klienta 24/7 dla każdego właściciela sklepu internetowego. Istnieje kilka płatnych i bezpłatnych motywów, dzięki którym użytkownicy mogą szybko uruchomić sklep internetowy, a w sklepie z aplikacjami Shopify dostępnych jest mnóstwo wtyczek, które poszerzają jego możliwości. Ponadto warto wspomnieć o funkcjach wspomagających wzrost i rozwój sklepu internetowego na platformie Shopify.
Jeśli zastanawiasz się, co to takiego Shopify i czy warto użyć tego silnika do uruchomienia sklepu internetowego, to odpowiedź brzmi “tak, warto”.