UX/UI design

UX/UI Design, inaczej projektowanie UX/UI – polega na doborze właściwych elementów interfejsu (przycisków, pól tekstowych, list rozwijanych i pól wyboru) i dopracowaniu tak, aby użytkownicy mogli je zrozumieć oraz z łatwością z nich korzystać. Żeby odpowiednio zaprojektować interfejs, konieczna jest identyfikacja i rozwiązanie problemów, jakie może napotkać użytkownik podczas korzystania z produktu (aplikacji lub strony internetowej). Co to jest UX (user experience) i UI (user interface)? To dziedziny, które pozwalają na stworzenie intuicyjnych, responsywnych i estetycznych interfejsów zwiększających zadowolenie użytkowników oraz komfort korzystania z witryny.

Bazując na naszym doświadczeniu oraz zespole specjalistów zaprojektujemy twój serwis w taki sposób aby był przyjazny dla użytkownika i w pełni odpowiadał jego potrzebom.

usługi :

- analiza potrzeb użytkowników
- analiza celów i funkcjonalności serwisu
- projektowanie architektury informacji
- tworzenie struktury serwisu internetowego
- projektowanie makiet lo-fi oraz hi-fi
- projektowanie User Experience
- projektowanie User Interface
- przygotowywanie projektów wizualnych

“Publikowanie dobrze przemyslanych tresci graficznych to jeden z najefektywniejszych ekonomicznie sposobów na podniesienie wartosci Twojej marki, zwiekszenie jej rozpoznawalnosci oraz zaktywizowanie sprzedazy.”

Krzysztof Stola
- Head of Design

POZNAJ PROCES:

analiza potrzeb

Proces projektowania UX/UI rozpoczyna się od zdefiniowania celów i funkcjonalności wybranego rozwiązania. Ważne jest nie tylko określenie celów krótko- i długoterminowych, ale także poznanie potrzeb odbiorców i analiza konkurencji. Wymienione działania pozwalają na zaplanowanie strategii we właściwy sposób, bez ryzyka pominięcia istotnych kwestii. W projektowaniu produktów cyfrowych istotne jest uwzględnienie, kim są docelowi odbiorcy i w jakim celu będą odwiedzać serwis.

tworzenie architektury informacji

Architektura informacji to jeden z czynników decydujących o sukcesie serwisów internetowych. Na tym etapie podejmowane są decyzje, jak witryna będzie komunikować się z użytkownikiem. Jej strukturę trzeba zaplanować tak, aby możliwe było osiągnięcie wyznaczonych celów, przykładowo zwiększenie wyników sprzedaży lub zapisów do newsletteru. Architektura informacji strony internetowej pozwala na organizację i opisanie sieciowej obecności marki, biorąc pod uwagę dostępność właściwych zasobów i łatwą obsługę.

projektowanie struktury serwisu

Właściwa struktura sprawia, że serwis jest dobrze zorganizowany i użytkownik z łatwością znajduje to, czego szuka. To znaczące ułatwienie nie tylko dla osób odwiedzających stronę, ale i dla samych twórców, z uwagi m.in. na łatwiejsze definiowanie systemu nawigacji. Od struktury serwisu zależy, czy użytkownikom uda się znaleźć informacje, których potrzebują. Jeśli tak się nie stanie, na ponowne odwiedziny strony zdecyduje się jedynie niewielka część społeczności internetowej.

tworzenie makiet (wireframes)

Makieta, czyli szkic zawierający dokładnie rozrysowane ekrany kolejnych przejść witryny czy aplikacji, pozwala na ustalenie ostatecznego wyglądu strony. Prototypowanie to jeden z najważniejszych etapów design thinking, umożliwiający przedstawienie struktury, funkcjonalności oraz sposobu uporządkowania informacji. W tym celu tworzone są makiety lo-fi (schematy prezentujące wyłącznie podstawowe funkcje), makiety hi-fi (bardziej rozbudowane szkice, które są zbliżone do końcowego designu), blue prints lub innego typu zarysy. Wybór zależy od wielu czynników, m.in. wielkości i stopnia złożoności projektu.

projektowanie interfejsów

Projektowanie UI pozwala na stworzenie języka zapewniającego komunikację pomiędzy oprogramowaniem a użytkownikami. Tworzony na tym etapie projekt graficzny obejmuje wszystkie elementy warstwy estetycznej, które ułatwiają obsługę witryny czy aplikacji – menu, kolorystykę, rozkład tekstu i galerie zdjęć. UI często odpowiada również za panel sterowania i urządzenia peryferyjne, czyli fizyczne elementy komunikacji.

testowanie użyteczności

Testowanie użyteczności to inaczej badania użytkowników przeprowadzane na makiecie, witrynie lub aplikacji. Dzięki nim możliwe jest zdobycie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają z witryny, co ułatwia poruszanie się po niej, a co należałoby zmienić. Badania przeprowadzane są w oparciu o różne metody, przykładowo: click tracking, mapy ciepła, analizę heurystyczną strony oraz ankiety przeprowadzone z prawdziwymi klientami.