strategia i design
Strategia cyfrowa pozwala na efektywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów sprzedaży i rozwiązań technologicznych do realizacji celów biznesowych. Aby Twoja firma stała się bardziej innowacyjna, powinna znaleźć rozwiązania zapewniające spójny kontakt z klientami we wszystkich kanałach, jakimi się posługuje. Strategia cyfrowa dla sklepu internetowego wymaga doboru najbardziej skutecznych narzędzi pozwalających na stworzenie serwisu eCommerce dopasowanego do potrzeb docelowych użytkowników. Głównym celem stosowania strategii cyfrowej dla sklepu internetowego jest zwiększenie zaangażowania klientów oraz rozwój firmy.
Opracujemy dla Ciebie skuteczną i kompleksową strategię eCommerce, dzięki której zrealizujesz wyznaczone cele długoterminowe.
Tworzymy unikalne doświadczenia klientów
UX/UI Design, inaczej projektowanie UX/UI – polega na doborze właściwych elementów interfejsu (przycisków, pól tekstowych, list rozwijanych i pól wyboru) oraz dopracowaniu tak, aby użytkownicy mogli je łatwo zrozumieć. Aby odpowiednio zaprojektować interfejs, konieczna jest identyfikacja i rozwiązanie problemów, jakie może napotkać użytkownik podczas korzystania z serwisu eCommerce. UX (user experience) i UI (user interface) to dziedziny, które pozwalają na stworzenie intuicyjnych, responsywnych i estetycznych interfejsów zwiększających zadowolenie użytkowników oraz komfort korzystania ze sklepu internetowego.
Proces tworzenia strategii cyfrowej
- 01
analiza potrzeb
Analiza potrzeb użytkowników sklepu internetowgo
Proces projektowania UX/UI rozpoczyna się od zdefiniowania celów i funkcjonalności wybranego rozwiązania. Ważne jest nie tylko określenie celów krótko- i długoterminowych, ale także poznanie potrzeb odbiorców i analiza konkurencji. Wymienione działania pozwalają na zaplanowanie strategii we właściwy sposób. W projektowaniu sklepów internetowych istotne jest uwzględnienie, kim są docelowi odbiorcy i w jakim celu będą odwiedzać serwis eCommerce.
- 02
architerktura informacji
przygotowanie architektury informacji serwisu eCommerce
Architektura informacji to jeden z czynników decydujących o sukcesie serwisów eCommerce. Na tym etapie podejmowane są decyzje, jak witryna sklepowa będzie komunikować się z użytkownikiem. Jej strukturę należy zaplanować tak, aby możliwe było osiągnięcie wyznaczonych celów sprzedażowych. Architektura informacji sklepu internetowego pozwala na odpowiednią organizację treści, nawigacji oraz funkcjonalności witryny internetowej, w sposób możliwie najbardziej przystępny dla ludzi oraz robotów indeksujących.
- 03
struktura serwisu
projektowanie struktury serwisu eCommerce
Właściwa struktura sprawia, że serwis eCommerce jest dobrze zorganizowany i użytkownik z łatwością znajduje to, czego szuka. Jest to ułatwienie nie tylko dla osób odwiedzających stronę, ale i dla samych twórców, z uwagi m.in. na łatwiejsze definiowanie systemu nawigacji. Od struktury sklepu internetowego zależy, czy użytkownikom uda się znaleźć informacje, których potrzebują. Jeśli tak się nie stanie, na ponowne odwiedziny serwisu eCommerce zdecyduje się jedynie niewielka część użytkowników.
- 04
makiety lo-fi i hi-fi
tworzenie makiet lo-fi oraz hi-fi (wireframes lo-fi & hi-fi)
Makieta, czyli szkic zawierający dokładnie rozrysowane ekrany kolejnych przejść witryny czy aplikacji, pozwala na ustalenie ostatecznego wyglądu strony. Prototypowanie to jeden z najważniejszych etapów Design Thinking, umożliwiający przedstawienie struktury, funkcjonalności oraz sposobu uporządkowania informacji. W tym celu tworzone są makiety lo-fi (schematy prezentujące wyłącznie podstawowe funkcje), makiety hi-fi (bardziej rozbudowane szkice, które są zbliżone do końcowego wyglądu), blue prints lub innego typu zarysy. Wybór zależy od wielu czynników, m.in. wielkości i stopnia złożoności projektu.
- 05
UI design
projektowanie intefejsów graficznych
Projektowanie UI pozwala na stworzenie języka zapewniającego komunikację pomiędzy oprogramowaniem a użytkownikami. Tworzony na tym etapie projekt graficzny obejmuje wszystkie elementy strony estetycznej, które ułatwiają obsługę sklepu internetowego – menu, kolorystykę, rozkład tekstu i galerie zdjęć. UI często odpowiada za panel sterowania i urządzenia peryferyjne, czyli fizyczne elementy komunikacji.