W ostatniej części z serii artykułów „Jaką platformę e-commerce wybrać?” zostanie poddana analizie platforma Shoper. Poprzez przegląd poprzednich artykułów, seria pomaga odpowiedzieć na pytanie, jaką platformę e-commerce wybrać oraz na jakie kwestie należy zwrócić uwagę, by wybór był odpowiedni oraz optymalny z punktu widzenia realizowanego projektu. Shoper jest jednym z najpopularniejszych w Polsce systemów SaaS (Software as a Service), z którego korzysta kilka tysięcy e-sklepów.

Shoper – polska platforma e-commerce w modelu SaaS

Model SaaS ten daje komfort w postaci przerzucenia wszelkich obowiązków związanych z funkcjonowaniem serwisu na dostawcę, w zamian za uiszczenie comiesięcznej opłaty. Dodatkowo Shoper jest dostępny w kilku zróżnicowanych w zależności od wymagań klienta pakietach (złoty, platynowy, diamentowy). Dla najbardziej wymagających klientów platforma udostępnia możliwość zindywidualizowania oferty do własnych potrzeb, oferując takie usługi w wersji specjalnej – premium. Jak w poprzednich artykułach, w dalszej części przedstawione zostaną silne i słabe strony platformy Shoper oraz ich krótka analiza. Z całą pewnością potencjalni użytkownicy znajdą pomocne wskazówki, które pomogą im podjąć decyzję o wyborze danej platformy e-commerce.

Serwis e-commerce, sklepy internetowe Poznań, Shopify
Mocne strony platformy Shoper:
  • Konkurencyjna cena – dobry, wysokiej jakości system e-commerce zawsze wiąże się z pewnymi wydatkami, niekiedy dużymi. Jest to często oznaka jakości, znak że warto w dany system zainwestować. Shoper mimo, że należy do grupy solidnych platform e-commerce jest zarazem dostępny w atrakcyjnej cenie, szczególnie w porównaniu z konkurencyjnymi produktami o zbliżonej charakterystyce i przeznaczeniu. System stwarza również możliwość odbycia darmowego okresu próbnego (14 dniowego) , który ma na celu ocenę potencjał platformy Shoper przez potencjalnego użytkownika sklepu internetowego. To dobra wiadomość dla użytkowników podejmujących wybór wśród wielu możliwości.
  • Krótki czas wdrażania – Shoper jest platformą doskonale dopasowaną do projektów małych i średnich. Nie jest jednak niespodzianką, że spełni swoją rolę również w przypadku dużych, lecz mniej skomplikowanych sklepów internetowych. Szybkość wdrożenia oprogramowania to ważny aspekt całego projektu, tym ważniejszy im mniej czasu posiada zleceniodawca. Stworzenie w pełni kompletnej i funkcjonalnej platformy e-commerce może zająć przy pomocy oprogramowania Shoper jedynie kilka dni. Oczywiście wartość czasu poświęcona na tworzenie sklepu internetowego może się różnić w zależności od stopnia skomplikowania projektu, lub poświęconych środków.
  • Wsparcie ekspertów – jako, że Shopify działa na podstawie modelu SaaS jest to platforma niezwykle przyjazna dla użytkowników, którzy mogą liczyć na wsparcie najlepszych ekspertów i techników, gotowych do pomocy w przypadku pojawienia się nieprzewidzianych problemów związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego. Z ekspertem można skontaktować telefonicznie, przy pomocy korespondencji mailowej i live chat.
  • Kompatybilna z SEO – platforma Shoper jest nie tylko relatywnie tania, ale również wyposażona w narzędzia wspomagające optymalizowanie działań pod kątem SEO i osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Mimo, że optymalizacja wymaga znajomości systemu i odrobiny doświadczenia to użytkownicy są z niej w pełni zadowoleni. To istotna zaleta platformy Shoper, bowiem wysoka pozycja w wyszukiwarce znacząco wpływa na realizowaną sprzedaż sklepów internetowych.
  • Doskonała grafika – Shoper oferuje klientowi dużą liczbę gotowych szablonów i wzorów graficznych z dostępnej bazy. Usprawnia to i ułatwia wybór danego szablonu na własny sklep internetowy. Dla nieco bardziej wyrafinowanych użytkowników istnieje możliwość zamówienia indywidualnego projektu graficznego, który będzie zgodny z wymaganiami użytkownika i pozwoli stworzyć sklep internetowy od strony UI od podstaw
Serwis e-commerce, sklepy internetowe Poznań, Shopify
Słabe strony platformy Shoper:
  • Brak dostępu do kodu źródłowego – jest to pierwsza i zarazem największa wada – zamknięty kod źródłowy. W praktyce oznacza to tyle, że użytkownik ma ograniczone możliwości w kontekście prac rozwojowych oraz modyfikacji sklepu internetowego. Blokuje to możliwość na wprowadzanie zmian , a tym samym tworzenie unikalnych, indywidualnych rozwiązań, które mogłyby przynieść wartość dla użytkownika sklepu internetowego.
  • Ograniczona skalowalność – jak już wcześniej wspomniano Shoper jest platformą e-commerce przeznaczoną głównie dla użytkowników chcących stworzyć małe i średniej wielkości sklepy internetowe. Wiąże się to głównie z problemem skalowalności. Przy większej ilości produktów, funkcji czy narzędzi efektywność i funkcjonalność platformy może się zmniejszyć, a co za tym idzie obniżyć wydajność sklepu internetowego. Dodatkowo użytkownicy zaznaczają wolno funkcjonujący system obsługi klienta. Czas reakcji na zgłoszone problemy i nieścisłości jest często zbyt długi, a same odpowiedzi pozostawiają wiele niejasności.
  • Dodatkowe koszty – koszty samego oprogramowania nie są wysokie, a wręcz konkurencyjne. Mimo to dodatkowe moduły, czy rozszerzenia pochłaniają dużą ilość pieniędzy, trzeba bowiem płacić za nie poza abonamentem. Dodatkowym problemem jest uproszczony panel administracyjny, w którym brakuje kilku funkcji, dostępnych w innych platformach e-commerce.
  • Problemy z integracjami – Shoper posiada również wiele integracji, z jednej strony można uznać to za zaletę tego skryptu, z drugiej za ukrytą wadę. Wiele z integracji działa niepoprawnie, występują problemy uniemożliwiające poprawne funkcjonowanie tych powiązań, które zgłaszane są przez użytkowników i na bieżąco poprawiane przez programistów platformy Shoper.

Shoper – polska konkurencja dla popularnych platform e-commerce.

Podsumowując wszelkie wady i zalety platformy Shoper, należy zaznaczyć, iż pomimo istnienia niedogodności, Shoper posiada szerokie grono zwolenników. Kilka tysięcy użytkowników zdecydowało się na wybór tej platformy e-commerce. Jest to niewątpliwie powód do zastanowienia, platforma e-sklepu sprawdzona przez tysiące klientów. Shoper to doskonałe oprogramowanie dla małych i średnich projektów sklepów internetowych. Świetnie sprawdza się pod presją czasu – gotowe funkcje, szablony i narzędzia pozwolą na szybkie stworzenie i poprawne funkcjonowanie sklepu internetowego. Warto jednak zapoznać się z inny platformami e-commerce, opisanymi w poprzednich artykułach z serii „Jaką platformę e-commerce wybrać?” . Pozwoli to spojrzeć na problem całościowo oraz przeanalizować wybrane zagadnienia wedle własnych wymagań. Porównanie kilku systemów zawsze stwarza więcej możliwości dla użytkownika, w jednym przypadku doskonale sprawdzi się Shoper, w innym lepsze mogą okazać się inne platformy e-commerce, zwłaszcza open source, takie jak Magento, Prestashop, czy też WooCommerce.

Szukasz wartościowego partnera?

nie czekaj dłużej, napisz do nas już dziś!

skontaktuj się z nami