Dlaczego jest Ci potrzebny niezbędnik marketera?

Notka: niezbędnik marketera nie jest artykułem sponsorowanym, ale niektóre linki są afiliacyjne.

Życie specjalisty ds. marketingu nie jest łatwe. Nie dość, że powinieneś mieć co najmniej podstawowe pojęcie o reklamie na Facebook’u, reklamie w Google, mapach ciepła, Google Analytics, planowaniu kampanii i tworzeniu landing page czy reklamie na LinkedIn’ie, to jeszcze powinieneś planować i optymalizować kampanie oraz co najważniejsze prezentować klientom lub prezesowi odpowiednie wyniki. By w pełni wykorzystać możliwości jakie posiadasz, potrzebujesz odpowiednich narzędzi – dlatego powstał niezbędnik marketera. 

agencja interaktywna obowiązki specjalisty ds. marketingu internetowego

Adaptując swoją strategię do zmieniających się warunków na rynku, musisz pamiętać o wpływie każdej Twojej najmniejszej decyzji na zysk i idące za nim zadowolenie klienta. Skąd zatem brać dane? Jak zdecydować, które informacje są istotne, a które nie? Co zrobić by móc odpowiednio szybko reagować i wprowadzać konieczne zmiany w kampanii? Jak sprawdzić, czy hipotezy postawione na początku akcji sprawdzają się? Jak zwiększyć skuteczność landing page’y?

Potrzebujesz narzędzi. Nie byle jakich narzędzi, ale narzędzi, które spełniają poniższe warunki:

  • śledzą skuteczność Twoich działań tak byś wiedział i rozumiał, co działa, a co nie
  • zbierają potrzebne Ci dane o użytkownikach, tak byś wiedział kim są i czego chcą
  • dostosowują się do Ciebie, tak byś mógł pozostać przy nich przynajmniej przez jakiś czas, wraz ze wzrostem Twojej firmy

Podsumowując powyższe, potrzebujesz narzędzi, które sprawią, że Twoje działania będą skuteczniejsze, co sprawi, że użytkownik-klient będzie szczęśliwszy, a Ty będziesz cieszył się większym zyskiem. Piękna teoria, ale jak jest zazwyczaj?

Zaczynając pracę w marketingu, zazwyczaj zaczynamy od przyjrzenia się narzędziom dostępnym na rynku:

Mapa narzędzi marketingowych - niezbędnik marketera

Chaos. Po krótszym lub dłuższym spojrzeniu na powyższe lub jego odpowiednik w wyszukiwarce Google zaczynasz analizować, na co Cię stać, co jest Ci najbardziej potrzebne, co ma wersję darmową, która może wystarczy, a po dłuższej chwili przeznaczonej na próbę podjęcia decyzji, odkładasz temat na później, przytłoczony.

Jeśli choć trochę identyfikujesz się z tym problemem, być może potrzebujesz przewodnika, kogoś, kto za rękę poprowadzi Cię w świecie narzędzi marketingowych. W tym i kilku następnych artykułach postaram się pokazać Ci najbardziej przydatne narzędzia codziennej pracy marketera. Narzędzia, które wykorzystuję tworząc kampanie i generując leady dla klientów – niezbędnik marketera.

Szybkie tworzenie landing page:

Landingi

Landingi to serwis umożliwiający szybkie tworzenie landing page bez pomocy programistów, posiadający możliwość wyboru z gotowych szablonów, integracje, analitykę i możliwość szybkiego optymalizowania stron w trakcie trwania kampanii.

Analiza:

Google Analytics i Hotjar

Google Analytics umożliwia generowanie ok. 100 różnego rodzaju raportów związanych z danymi z ruchu na Twojej stronie, wskaźnikami konwersji, segmentowanie użytkowników według źródła ruchu oraz integrację z e-commerce i Google AdWords. Narzędzie całkowicie darmowe.

Hotjar jest narzędziem umożliwiającym stworzenie mapy ciepła Twojej strony www. Na zrzucie widoku strony Hotjar zaznacza kolorami, gdzie użytkownicy klikali, a gdzie przesuwali myszką, a także, czy i jak często zjeżdżali na niższe ekrany. Prócz tego Hotjar umożliwia nagrywania zachowań użytkowników na stronie, ankietowanie użytkowników oraz analizę tuneli sprzedażowych. Posiada opcję darmową.

agencja interaktywna poznań wykorzystanie google analytics w online marketingu

Newsletter/mailing:

Freshmail

Prosty i intuicyjny program do obsługi newslettera i wysyłki mailingów. Umożliwia tworzenie własnych kreacji w HTML, ale także wybór spośród gotowych, przetestowanych już szablonów i łatwą ich modernizację. Posiada opcję darmową, dla osób z niewielkimi bazami mailowymi.

Niezbędnik marketera to oczywiście tylko mała próbka narzędzi, subiektywny wybór software’u, od którego sugeruję byś zaczął. Powyższe narzędzia, są niezbędne dla marketerów, nie tylko ze względu na ich szeroki zakres funkcjonalności, ale też dlatego, że zmieniają się z każdym miesiącem, tak by nadążyć, za zmieniającą się rzeczywistością i szybko zmieniającym się rynkiem.

Jeśli zainteresował Cię powyższy artykuł daj znać na k.stola@blueowl.pl

Szukasz wartościowego partnera?

nie czekaj dłużej, napisz do nas już dziś!

skontaktuj się z nami