Podstawy SEO: Frazy Kluczowe

Czym jest SEO? W artykule Podstawy SEO: Frazy Kluczowe postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Według definicji jest niczym innym jak optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization). Optymalizować znaczy dążyć do najlepszego rozwiązania, które spełnia nasze warunki (wcześniej ustalone). Jeśli jesteś początkującym i szukasz wprowadzenia do SEO to ten artykuł pomoże Ci się z nim zaprzyjaźnić. Dowiesz się z niego jak dobierać słowa kluczowe i tytuły stron, oraz dlaczego są to tak istotne punkty w budowaniu pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. Jeśli sam tworzysz własną stronę internetową lub korzystasz z usług agencji SEO to kluczowe jest wybranie tych właściwych. Jest to ważne z tego względu, że potencjalny klient szukając danej usługi lub produktu wpisze frazę kluczową w wyszukiwarce. Gdy odpowiednio dobierzesz keywords być może zyskasz nowego klienta. Pamiętaj jednocześnie, że nie każda podstrona spełnia cel sprzedażowy, zakładka „o nas”, „kontakt” lub strona bloga ma inne znaczenie i cel.

Frazy kluczowe – jak je wybrać?

Jeśli zastanawiałeś się co jest numerem jeden, świętym graalem wśród specjalistów SEO, czy osób pragnących uzyskać topowe pozycje w wynikach wyszukiwania to mam dla Ciebie odpowiedź. Słowa kluczowe („keywords”) , to właśnie one są wpisywane przez naszych potencjalnych odbiorców w wyszukiwarkach celem znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle ważny, od niego zależy ruch na stronie,  a co za tym idzie zwiększona sprzedaż produktów, czy zwiększone zainteresowanie świadczonymi przez Ciebie usługami. Wokół doboru fraz kluczowych powstało wiele absurdów, a jednym z nich jest zła interpretacja. Jeśli klient uważa, że odniósł sukces, gdy jego strona internetowa jest na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania to może mieć racje, ale nie w każdym przypadku. Gorzej to wygląda, jeśli jest to 1 miejsce po wpisaniu frazy „Jan Kowalski kompleksowe usługi renowacyjne deflektorów tłokowych”. Ten absurd pokazuje, że optymalizacja jest niezwykle ważna i potrzebna, ponieważ nie ma nikogo kto wpisałby taką frazę szukając rozwiązania problemu, tym bardziej nie domyślając się co może być przyczyną awarii silnika jego samochodu.

optymalizacja strony internetowej do przeglądarki google SEO

Dobór słów kluczowych powinien być przemyślany i związany z tym co oferuje dana firma na swojej stronie internetowej. Warto podjeść do tematu nieco szerzej, wypisać na kartce , czy w notatniku wszelkie skojarzenia jakie przychodzą do głowy, a które są związane z profilem Twojej działalności. Z burzy słów warto wybrać te najbardziej odpowiednie i uszeregować je od najważniejszych do najmniej ważnych, przyporządkować do podstron na stronie internetowej i stworzyć swego rodzaju czytelną tabelę. Być może jest ich dużo, ale jako pierwszy krok to w zupełności wystarczy. Jeśli to zrobiłeś pójdź o krok dalej i dokonaj analizy tekstów na swojej stronie internetowej, wybierz takie słowa, które często na niej występują i jednocześnie są łatwo przyswajalne i popularne wśród potencjalnych odbiorców. Warto analizować zachowania konkurencji, szczególnie w przypadku rozpoczynania swojej drogi w SEO. Najprostszym przykładem może być wpisanie nazwy przedsiębiorstwa konkurencyjnego w wyszukiwarce i analiza tego, jak zbudowali swoje słowa kluczowe, opis, czy tytuł strony internetowej. Jeśli plasują się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania to prawdopodobnie nie jest to przypadek. Ta rada może nie wydawać się atrakcyjna, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że od istniejącej na rynku od dłuższego czasu firmy możemy się wiele nauczyć. Do analizy słów kluczowych możesz użyć popularnych i ogólnie dostępnych narzędzi takich jak np. KeywordPlanner. Z pewnością pomogą dobrać Ci odpowiednie słowa kluczowe, które przyniosą efekty dla Twojej działalności.

Umieszczaj swoje słowa kluczowe w następujący sposób:

  • Opis meta powinien zawierać słowa kluczowe
  • Słowo kluczowe powinno być zawarte w tytule strony internetowej (najlepiej na początku)
  • Słowo kluczowe powinno pojawiać się w adresie URL strony internetowej
  • Słowa kluczowe NIE MOGĄ się powtarzać (różne słowa kluczowe dla każdej z podstron)
  • Słowa kluczowe powinny pojawiać się w pierwszym akapicie tekstu na stronie internetowej

Powyższe punkty są podstawą do zapamiętania w SEO. Oczywiście ich zastosowanie nie zagwarantuje nagłego skoku w wynikach wyszukiwania, ale z pewnością pomoże zbliżyć się do upragnionej pozycji. Dzieje się tak dlatego , że nie zawsze istnieje możliwość doboru takich słów kluczowych, które spełniały by wszystkie warunki. Być może Twoja strona jest zbudowana tak , że pierwszy akapit tekstu jest pusty lub URL strony internetowej stworzony był niepoprawnie pod kątem pozycjonowania. Świadczy to o tym, że warto sięgnąć po więcej informacji, zdobyć nieco wiedzy o SEO zanim rozpocznie się tworzenie contentu, a nawet projektowanie strony internetowej. Można zmieniać tekst w trakcie optymalizacji, ale jest to praco- i czasochłonne, z uwagi na to lepiej od początku brać pod uwagę słowa kluczowe i w sposób przystępny umieszczać je w tekście na stronie.

Podsumowanie

Jak pewnie zauważyliście dobór fraz kluczowych jest często zakorzeniony głębiej niż nam się wydaje. Warto poświęcić więc trochę czasu i dokładnie przygotować się na działania w obszarze SEO, aby mieć pewność, że wykonana praca będzie efektywna. Za sprawą odpowiednich słów kluczowych możesz zwiększyć ruch na stronie, osiągnąć lepszy poziom sprzedaży, a co za tym idzie przybliżyć się do sukcesu. Pamiętaj również, że dobór fraz kluczowych jest ważny , ale nie może istnieć w oderwaniu od pozostałych elementów optymalizacji strony internetowej takich jak: metatagi, tytuł strony, adresy url, content. Zostawiam tym samym furtkę na kolejne rozważania i do szybkiego usłyszenia! 🙂

P.S. Jeśli interesuje Cię temat SEO, albo potrzebujesz pomocy lub podpowiedzi jak poprawić pozycjonowanie Twojej strony, sprawdź zakładkę kontakt 🙂

Szukasz wartościowego partnera?

nie czekaj dłużej, napisz do nas już dziś!

skontaktuj się z nami