Target Group – narzędzie do określenia grupy docelowej!

Grupa Docelowa (Target Group), jak sama nazwa wskazuje, będzie dotyczyć określenia grupy docelowych klientów i użytkowników. Zdefiniowanie grupy docelowej wydaje się banalne, jednak wielu osobom i zespołom projektowym sprawia wiele trudności. Z tego względu w niniejszym artykule przedstawię wam jedno z narzędzi, które pozwoli rozwiązać ten problem.

Grupa docelowa – dlaczego to tak istotne?

Często w zespołach projektowych spotykam się z pytaniem, w jaki sposób można lepiej zrozumieć grupę docelową użytkowników i klientów dla produktu, usługi, rozwiązania, które tworzymy. W jaki sposób gromadzić informacje, na co zwrócić uwagę, jakie aspekty poruszyć, gdzie szukać inspiracji. Na te oraz kilka innych pytań odpowiada Target Group. Narzędzie to stanowi prostą i szybką drogę do przygotowania podstaw pod zrozumienie grupy docelowej, z którą zespół projektowy będzie miał do czynienia, a także zasobów, które będzie potrzebował aby do niej dotrzeć. Target Group, to narzędzie, które prawdopodobnie najlepiej wykorzystać w momencie, w którym zespół próbuje poukładać powstałe w procesie projektowym, początkowo wygenerowane pomysły, przyporządkować je do danej, potencjalnej grupy docelowych użytkowników. Użycie narzędzia pozwala także w sposób przejrzysty podzielić się wynikami analizy z pozostałymi członkami zespołu projektowego.

warsztaty design thinking w software house poznań

Jak zacząć pracę z narzędziem?

Korzystając z narzędzia pamiętaj, o tym, nad jakim pomysłem lub rozwiązaniem pracujesz. Spróbuj nakierować całe narzędzie na rozwiązanie problemu związanego z Twoim produktem / usługą / pomysłem. Na początek zastanów się nad tym, jak określisz daną grupę docelową. Warto nadać jej nazwę, ponieważ prawdopodobnie będziesz chciał dotrzeć do różnych grup docelowych jednocześnie, a nazwa tej jednej ułatwi Ci następnie pracę i porównanie. Oprócz nadania jej nazwy spróbuj określić jej wygląd. Naszkicuj osobę, lub stwórz kolarz, który pozwoli na lepsze wyobrażenie sobie grupy, z którą pracujesz. Następnie zastanów się nad tym, jakie potrzeby i zainteresowania posiada badana przez Ciebie grupa docelowa, zwłaszcza w analizowanym przez zespół projektowy obszarze. Na przygotowane w ten sposób potrzeby i oczekiwania spróbuj następnie znaleźć rozwiązania i propozycje, które możesz umieścić w sekcji ofertowej. Pamiętaj o wykorzystaniu także kilku ostatnich pól. Pozwolą one w jeszcze lepszy sposób poznać, a następnie sprecyzować grupę docelową.

badanie grupy docelowej w ramach warsztatów design thinking w software house poznań

Target Group, to narzędzie, z którym możesz pracować dwojako. Z jednej strony możesz wykorzystać Target Group do pracy indywidualnej, a następnie przedstawić własne opracowania do dyskusji w zespole projektowym. Z drugiej strony, Target Group możesz od razu wykorzystać do pracy zespołowej, a co za tym idzie, wspólnie z członkami Twojego zespołu projektowego analizować i wypełniać poszczególne pola. Kluczem jest otrzymanie przez Wasz zespół satysfakcjonujących wyników i jak najlepsze prześwietlenie analizowanych grup docelowych w kontekście pojawiających się w projekcie pomysłów i koncepcji.

Określenie grupy docelowej, to pierwszy krok w kierunku wyboru najlepszych pomysłów i idei

Target Group, to narzędzie, które nie tyle pozwala na poszukiwanie pomysłów i idei, ile na ich odpowiednie poukładanie i przyporządkowanie do danej grupy docelowej. Form, w ramach których możecie określać grupę docelową dla Waszych pomysłów, idei i rozwiązań projektowych jest wiele. Target Group jest po prostu jednym z narzędzi, które może ułatwić Wam pracę na tym etapie projektów, a które zwyczajnie polecam.

Szukasz wartościowego partnera?

nie czekaj dłużej, napisz do nas już dziś!

skontaktuj się z nami