Portfolio
WooCommerce
Łąki Kwietne
Zaprojektowany dla osób, które dbają o naturę i środowisko. Nowoczesny serwis ecommerce WordPress WooCommerce dla marki Łąki Kwietne.
Usługi: UX/UI Design | Wdrożenie WooCommerce | Rozwój i utrzymanie | Integracja i optymalizacja
Branża: Handel detaliczny
Sprawdź: https://lakikwietne.pl/
Potrzeby biznesowe
Sklep internetowy dla marki Łąki Kwietne wymagał od nas elastycznego podejścia oraz dobrego zrozumienia odbiorcy produktów marki. W tym celu zespół Blue Owl zrealizował następujące zadania:
- przeprowadzenie warsztatów eCommerce;
- przygotowanie pełnej architektury informacji sklepu internetowego;
- stworzenie makiet użytkowych oraz graficznych sklepu internetowego;
- wdrożenie dedykowanego projektu graficznego na platformie eCommerce WooCommerce;
- instalacji kluczowych modułów sklepu internetowego;
- implementacje dedykowanych rozwiązań.
Głównym zadaniem było przeniesienie oczekiwań użytkowników serwisu na faktyczne doświadczenia zakupowe w eCommerce.
Główny cel projektu
Głównym celem projektu dla marki Łąki Kwietne było stworzenie nowoczesnej, skutecznej, lecz także pięknej platformy eCommerce, która angażuje użytkowników serwisu oraz dostarcza im pozytywnych informacji w tym obszarze.
Wyzwania
Projektowanie sklepu internetowego dla marki Łąki Kwietne to także szereg wyzwań, które stanęły przed zespołem Blue Owl. Do kluczowych elementów, które jako zespół musieliśmy przygotować zaliczyć należy:
- dokładną analizę użytkowników serwisu eCommerce;
- przygotowanie analizy benchmarkingowej;
- przeprowadzenie warsztatów Design Thinking w obszarze sklepu internetowego;
- stworzenie indywidualnych projektów UX/UI sklepu internetowego;
- wdrożenie całości projektów graficznych na dedykowanym szablonie w oparciu o WordPress WooCommerce;
- implementacja modułów sklepu internetowego.
Finalnie, została stworzona, nowoczesna, atrakcyjna i skuteczna platforma eCommerce dla osób ceniących nie tylko naturę i produkty, lecz także wartość jaką niesie za sobą portal.
Opis projektu
Początkiem pracy związanej z tworzeniem nowego sklepu internetowego dla marki Łąki Kwietne była część badawczo - warsztatowa. Z uwagi na fakt, iż jako zespół mieliśmy dostęp do danych analitycznych z funkcjonowania dotychczasowego sklepu internetowego, skorzystaliśmy z nich bez wahania. W części badawczej dokładnie zapoznaliśmy się z danymi Google Analitycs oraz Hotjar, które pozwoliły nam na identyfikację kluczowych zachowań w ramach ścieżki zakupowej użytkownika. Pozwoliło nam to lepiej przygotować się do fazy warsztatu i projektowania nowego serwisu eCommerce.
Kolejnym krokiem był proces warsztatowy. Prowadzone przez nas warsztaty eCommerce zostały skoncentorwane na dokładnym poznaniu potrzeb i wymagań docelowych użytkowników sklepu internetowego. Analiza grupy docelowej oraz person klientów pozwoliła na lepsze zrozumienie celów platformy eCommerce. W kolejnych krokach nasz zespół przygotował dokładną analizę benchmarkingową, a także zmapował kilka możliwych ścieżek klienta, którymi poruszają się docelowi użytkownicy sklepu internetowego. Podsumowaniem procesu badawczo - warsztatowego było stworzenie kompletnej architektury informacji dla całego serwisu eCommerce.
Wiedza oraz materiały zebrane podczas badań i warsztatów pozwoliły nam na przygotowanie w pełni dedykowanego projektu graficznego sklepu internetowego. Faza projektowania została podzielona według standardu, w pierwszej kolejności na przygotowanie makiet lo-fi (UX), a następnie zaprojektowanie makiet hi-fi (UI). Na tym etapie całość prac projektowych została zakończona wraz z przygotowaniem do wdrożenia całości serwisu eCommerce na silniku WordPress WooCommerce.
Etap wdrożenia, to oprócz oczywistej implementacji warstwy graficznej po stronie front-endu, także konieczność integracji kluczowych elementów sklepu internetowego po stronie back-endu. Na tym etapie nasz zespół przygotował pełną integrację z zewnętrznymi modułami i pluginami niezbędnymi do poprawnego, a przede wszystkim skutecznego działania serwisu eCommerce. Ostatnim krokiem była dokładna optymalizacja platformy sklepowej oraz jej wdrożenie na serwerze produkcyjnym klienta.
Rozwiązanie
Do kluczowych elementów, dzięki którym powstał nowy sklep internetowy dla marki Łąki Kwietne, zaliczyć należy:
- insighty użytkowników płynące z procesu analizy danych zastanych;
- informacje pozyskane w trakcie warsztatów eCommerce;
- stworzenie dedykowanego projektu graficznego sklepu internetowego;
- wdrożenie projektu graficznego na platformie WordPress WooCommerce;
- optymalizację prędkości ładowania sklepu internetowego.
Proces badawczo-warsztatowy, przygotowanie dedykowanego projektu graficznego oraz jego wdrożenie na platformie WordPress WooCommerce pozwoliło na stworzenie unikalnego, efektownego i skutecznego sklepu internetowego.