Portfolio
WooCommerce
UnoEspresso
Sklep internetowy dla osób, które bez kawy nie wyobrażają sobie dnia. Nowoczesna i efektowna platforma ecommerce Uno Espresso.
Usługi: Warsztaty eCommerce | UX Deisgn | UI Design | WooCommerce | Rozwój i utrzymanie
Branża: Handel detaliczny | Handel hurtowy
Sprawdź: https://sklep.unoespresso.pl/
Potrzeby biznesowe
Uno Espresso to marka, która na poznańskim rynku działa od wielu lat, zdobyła uznanie klientów, którzy bardzo wysoko oceniają oferowane przez nią produkty i usługi. Naszym wyzwaniem było zaprojektowanie i wdrożenie nowoczesnej platformy sklepowej, która będzie odzwierciedlała charakter marki. Do kluczowych wyzwań biznesowych, które stanęły przed zespołem Blue Owl zaliczyć należy:
- przygotowanie i przeprowadzenie badań jakościowych z użytkownikami dotychczasowego sklepu internetowego marki;
- zaprojektowanie unikalnego doświadczenia klienta w procesie zakupowym w sklepie internetowym;
- przeniesienie dotychczasowej bazy klientów z obecnego sklepu internetowego na nowy projekt;
- integrację sklepu internetowego z narzędziami automatyzującymi sprzedaż, marketing i obsługę klienta.
Kluczowym aspektem było stworzenie nowoczesnego sklepu internetowego, który w pełni oddałby wartości reprezentowane przez markę Uno Espresso.
Główny cel projektu
Głównym celem projektu było stworzenie nowego sklepu internetowego, który byłby nie tylko nowoczesny i skuteczny, ale przede wszystkim przyjazny dla użytkowników oraz administratorów.
Wyzwania
Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Uno Espresso wymagało następujących działań:
- zaprojektowanie i przeprowadzenie procesu badawczego w obszarze badań jakościowych UX (User Experience);
- przeprowadzenie warsztatów ecommerce z wykorzystaniem metodyki Design Thinking;
- przygotowanie makiet użytkowych UX oraz graficznych nowego sklepu internetowego;
- zaprogramowanie dedykowanego projektu graficznego sklepu internetowego z wykorzystaniem silnika WooCommerce;
- wdrożenie i integracja modułów wysyłki i płatności elektronicznych;
- integracja systemu ERP Subiekt ze sklepem internetowym;
- wdrożenie i integracja systemu marketing automation.
Przed rozpoczęciem prac nad projektem nasz zespół musiał stawić czoła wielu wyzwaniom, co tylko zmotywowało nas do wytężonej pracy zakończonej sukcesem.
Opis projektu
Uno Espresso to marka, która na poznańskim rynku gastronomicznym funkcjonuje od wielu lat dostarczając klientom hurtowym oraz detalicznym najwyższej jakości kawy, herbaty oraz sprzęt do ich przyrządzania. Uno Espresso do niedawna posiadało także sklep internetowy, który nie przystawał do obecnych standardów, nie tylko pod względem designu i użyteczności, lecz także technicznych funkcjonalności. Wszystko to złożyło się na decyzję o stworzeniu kompletnie nowego sklepu internetowego, całkowicie od podstaw, zaczynając od potrzeb docelowych użytkowników.
Proces budowy nowej platformy ecommerce dla Uno Espresso zaczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów projektowych w metodyce Design Thinking, których jednym z elementów było przygotowanie i przeprowadzenie badań jakościowych z użytkownikami sklepu. Warsztaty zaowocowały powstaniem pierwszych konceptów makiet lo-fi sklepu internetowego, które następnie zostały poddane procesowi prototypowania i testowania z wybraną grupą użytkowników. Zebrane na tym etapie wnioski przyczyniły się do powstania wielu funkcjonalności, które zostały wdrożone w finalnym projekcie sklepu internetowego.
Oprócz dedykowanego projektu graficznego, nasz zespół graficzny przygotował także ilustracje, które wypełniają przestrzeń sklepu internetowego Uno Espresso nadając mu wyrazistości i charakteru. Tworząc projekt graficzny nasz zespół designerów skoncentrował się na zachowaniu spójności wszystkich elementów i funkcjonalności wynikających z przeprowadzonych wcześniej warsztatów projektowych. Gotowy projekt graficzny sklepu internetowego został następnie przekazany na ręce developerów odpowiedzialnych za wdrożenie całości na platformę ecommerce w oparciu o silnik WordPress WooCommerce.
Wdrożenie nowej platformy ecommerce w przypadku marki Uno Espresso nie było prostym zadaniem. Oprócz zaprogramowania dedykowanych szablonów graficznych związanych z przygotowanym projektem należało przeprowadzić szereg integracji i modyfikacji, a także przygotować eksport bazy obecnych klientów ze starego do nowego sklepu internetowego marki. Na etapie wdrożenia jako zespół musieliśmy przeprowadzić integrację platformy z systemem ERP Subiekt, systemem marketing automation Omnisend oraz licznymi funkcjonalnościami umożliwiającymi połączenie płatności oraz wysyłek. Całość ponadto wymagała intensywnej pracy front-end developera, który był odpowiedzialny za wdrożenie dedykowanego szablonu graficznego sklepu internetowego. Ostatecznie wdrożenie projektu zakończyło się sukcesem i powstaniem nowoczesnego i skutecznego serwisu ecommerce.
Rozwiązanie
Do kluczowych funkcjonalności sklepu internetowego stworzonego dla marki Uno Espresso, które pozwoliły na uzyskanie oczekiwanych wyników biznesowych zaliczyć należy:
- nowoczesny design z dedykowanymi ilustracjami przygotowanymi przez zespół graficzny Blue Owl;
- podłączenie systemu ERP Subiekt, co pozwoliło na automatyzację procesu obsługi zamówień;
- wdrożenie systemu marketing automation w oparciu o Omnisend;
- wypracowanie kluczowych funkcjonalności na bazie warsztatów ecommerce poprowadzonych w metodyce Design Thinking;
- optymalizację użyteczności oraz szybkości działania platformy eCommerce;
- przeniesienie oraz integrację dotychczasowej bazy klientów ze starej platformy na nowy sklep internetowy.
Zaimplementowane funkcjonalności oraz dedykowany projekt graficzny przyczyniły się do wdrożenia nowoczesnego, funkcjonalnego i stylowego sklepu internetowego dla marki Uno Espresso.