Portfolio
WooCommerce
Pintowear
Nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy, który niesie ze sobą mocne przesłanie marki.
Usługi: UX/UI Design | Wdrożenie WooCommerce | Rozwój i utrzymanie | Integracja i optymalizacja
Branża: Handel detaliczny
Sprawdź: https://pintowear.com/
Potrzeby biznesowe
Potrzeby związane ze stworzeniem sklepu internetowego dla marki Pinto, skoncentrowane zostały wokół następujących obszarów działania:
- analiza dostarczonej przez klienta strategii biznesowej;
- przygotowanie pełnej architektury informacji serwisu eCommerce;
- stworzenie makiet graficznych UX oraz UI dla sklepu internetowego;
- wdrożenie przygotowanych projektów graficznych na dedykowany szablon WordPress WooCommerce;
- integracja kluczowych modułów oraz optymalizacja sklepu internetowego;
- implementacja przygotowanego sklepu internetowego na domenie produkcyjnej.
Główny cel projektu
Kluczowym celem projektu dla marki Pinto było zaprojektowanie oraz wdrożenie sklepu internetowego zgodnie z założeniami strategii biznesowej firmy.
Wyzwania
Przygotowanie projektu dla marki Pinto było wymagające pod wieloma względami. Wśród wyzwań jakie czekały nasz zespół wymienić należy:
- przygotowanie architektury informacji serwisu eCommerce zgodnie ze strategią biznesową;
- stworzenie dedykowanych projektów UX/UI sklepu internetowego odpowiadających strategii marki;
- wdrożenie całości projektów graficznych na dedykowanym szablonie graficznym w oparciu o WordPress WooCommerce;
- przygotowanie oraz wdrożenie optymalizacji sklepu pod Core Web Vitals.
Ostatecznie kluczem było przygotowanie nowoczesnej i skutecznej platformy eCommerce.
Opis projektu
Tworzenie sklepu internetowego dla marki Pinto rozpoczęliśmy od dokładnej analizy strategii biznesowej oraz strategii marki dostarczonej nam przez klienta. Jest to o tyle istotne, iż razem ze strategią zostały przygotowane kluczowe informacje dotyczące grupy docelowych użytkowników serwisu, wartości marki oraz podstawowych koncepcji charakterystyki graficznej. Strategia stanowiła mocną podstawę pod warsztaty eCommerce, które przyczyniły się do wdrożenia kolejnych etapów pracy projektowej.
Kolejnym krokiem było opracowanie pełnej architektury informacji serwisu eCommerce bazując na materiałach stworzonych oraz zgromadzonych podczas warsztatów eCommerce. Architektura natomiast posłużyła do przygotowania makiet użyteczności oraz makiet graficznych projektu. Całość zamknięta została poprzez backolg produktu, który standardowo jest rezultatem prac projektowych.
Na podstawie przygotowanego backlogu produktu zespół programistyczny rozpoczął pracę związaną z wdrożeniem warstwy back-end oraz front-end serwisu e-commerce. Jako silnik wykorzystany został WordPress WooCommerce, który pozwala na elastyczne skalowanie działalność sklepu internetowego nie generując przy tym olbrzymich kosztów produkcyjnych oraz utrzymaniowych. WordPress WooCommerce, to także prosty w obsłudze CMS, co stanowiło wartość dodaną dla klienta.
Ostatni etap to testowanie oraz optymalizacja gotowego sklepu internetowego. Zwłaszcza optymalizacja pod kątem Core Web Vitals była dla nas jednym z priorytetów. W tym przypadku nasz zespół wykorzystał ACF Pro oraz Gutenberga do stworzenia całości infrastruktury serwisu eCommerce. Front-end jest napisany od zera, a dodatkowo zoptymalizowany z pomocą WP Rocket, reSmushit oraz WebPConverter. Headless co prawda to nie jest, ale rezultaty przyznacie są bardziej niż zadowalające.
Rozwiązanie
Kluczowe w budowie serwisu eCommerce dla marki Pinto okazały się:
- informacje dostarczone przez klienta w ramach strategii biznesowej oraz strategii marki;
- dane pozyskane w trakcie warsztatów eCommerce;
- dedykowany projekt graficzny spójny z wizją marki;
- wdrożenie dedykowanego projektu graficznego w oparciu o standardowy silnik WooCommerce;
- optymalizację prędkości ładowania sklepu internetowego.
Proces badawczo-warsztatowy, przygotowanie dedykowanego projektu graficznego oraz jego wdrożenie na platformie WordPress WooCommerce pozwoliło na stworzenie unikalnego, efektownego i skutecznego sklepu internetowego.