Portfolio
WooCommerce
Mam Okres
Zaprojektowany z myślą o kobietach. Unikalny, funkcjonalny, piękny sklep internetowy na silniku WooCommerce dla marki Mam Okres.
Usługi: UX/UI Design | Wdrożenie WooCommerce | Rozwój i utrzymanie | Integracja i optymalizacja
Branża: Handel detaliczny
Sprawdź: https://mamokres.pl/
Potrzeby biznesowe
Sklep internetowy marki Mam Okres, to serwis stworzony z myślą o wymagających kobietach. Wdrożenie portalu eCommerce dla tak wymagającej grupy uczestników wymagało od nas wielu działań między innymi:
- przeprowadzenia warsztatów eCommerce;
- przygotowania pełnej architektury informacji sklepu internetowego;
- stworzenia projektów UX/UI serwisu eCommerce;
- wdrożenie przygotowanych projektów graficznych na platformie eCommerce WooCommerce;
- instalacji kluczowych modułów sklepu internetowego;
- utrzymanie i rozwój projektu po jego zakończeniu.
Najważniejszym wyzwaniem, jakie stanęło przed zespołem Blue Owl w projekcie, było stworzenie unikalnego doświadczenia klienta w obszarze eCommerce.
Główny cel projektu
Kluczowym celem projektu sklepu internetowego dla marki Mam Okres było zbudowanie unikalnego doświadczenia użytkownika w ścieżce zakupowej (customer journey).
Wyzwania
Podczas projektowania sklepu internetowego dla marki Mam Okres, zespół projektowy napotkał wiele wyzwań związanych z przygotowaniem serwisu eCommerce na najwyższym poziomie:
- dokładna analiza grupy docelowych użytkowników;
- analiza benchmarkingowa konkurencji;
- przygotowanie pełnej architektury informacji serwisu eCommerce;
- stworzenie indywidualnych projektów UX/UI sklepu internetowego;
- wdrożenie całości projektów graficznych na dedykowanym szablonie w oparciu o WordPress WooCommerce;
- implementacja modułów sklepu internetowego.
Ostatecznym efektem pracy zespołu Blue Owl było powstanie unikalnego, nowoczesnego, spełniającego potrzeby grupy docelowych użytkowników serwisu eCommerce na silniku WooCommerce.
Opis projektu
Proces tworzenia sklepu internetowego dla marki Mam Okres rozpoczął się od zdefiniowania potrzeb grupy docelowej marki. Z uwagi na stosunkowo nowy obszar działania marki na rynku, potrzeby docelowej grupy klientów były niejasne. Dokłada analiza persony użytkownika sklepu internetowego przybliżyła zespół projektowy do przygotowania kluczowych wymagań związanych z tworzoną platformą eCommerce.
Kolejnym krokiem była dokładna analiza benchamrkingowa, która została skoncentrowana na przebadaniu rozwiązań konkurencyjnych oraz poszukiwaniu wartościowych benchmarków, które mogły wytworzyć istotną wartość dodaną dla marki. Ostatnim krokiem procesu badawczo - rozwojowego było stworzenie Mapy Ścieżki Klienta (Customer Journey Map), która przedstawiała schemat budowania doświadczeń użytkownika w kontakcie z marką Mam Okres, na każdym etapie procesu decyzyjnego.
Dzięki przeprowadzonym warsztatom eCommerce zespół projektowy przygotował pełną architekturę informacji sklepu internetowego, a także spis wymagań wizualnych i funkcjonalnych. Na podstawie przygotowanych dokumentów oraz wiedzy zgromadzonej w trakcie warsztatów eCommerce powstał w pełni dedykowany projekt graficzny sklepu internetowego zarówno od strony warstwy użytecznej (UX), jak również wizualnej (UI), która dodatkowo została wyposażona w kompletny design system dla całości serwisu eCommerce.
Ostatnim etapem pracy było wdrożenie zaprojektowanych makiet UX oraz UI na otwartej platformie sklepu internetowego (open source) WordPress WooCommerce. Podczas wdrożenia serwisu eCommerce, prócz warstwy wizualnej odpowiadającej wymaganiom związanym z dedykowanym projektem graficznym, została także zaimplementowana warstwa funkcjonalna. Sklep internetowy został spięty z kluczowymi modułami płatności, wysyłek oraz obsługi marketingowej. Całość ostatecznie została zaimlementowana na serwerze produkcyjnym klienta.
Rozwiązanie
Do najistotniejszych elementów, które przyczyniły się do powstania ostatecznego kształtu platformy eCommerce dla marki Mam Okres zaliczyć należy:
- wiedza i insigthy płynące z warsztatów eCommerce;
- stworzenie indywidualnych makiet UX serwisu eCommerce;
- przygotowanie kompletnego design system dla całej platformy sklepowej;
- stworzenie dedykowanych projektów graficznych (UI);
- implementację całości na platformie WordPress WooCommerce;
- optymalizację prędkości ładowania sklepu internetowego.
Przeprowadzenie odpowiednio przygotowanego procesu projektowego pozwoliło w ostateczności na stworzenie w pełni dedykowanego, unikalnego sklepu internetowego skoncentrowanego na potrzebach klientów marki.