Portfolio
WooCommerce
Madens
Sklep internetowy stworzony w oparciu o silnik WooCommerce przeznaczony dla wymagających klientów z branży medycznej
Usługi: UX Design | UI Design | Optymalizacja i integracja | WooCommerce | Rozwój i utrzymanie
Branża: Medycyna | Handel
Sprawdź: https://madens.pl/


Potrzeby biznesowe
Madens to firma funkcjonująca na rynku handlu tradycyjnego od wielu lat. Wspólnie z nami rozwija sprzedaż internetową dla klientów B2B.
Do głównych celów projektu sklepu internetowego dla marki należy zaliczyć:
- poprawa użyteczności sklepu internetowego;
- wdrożenie nowego projektu graficznego;
- optymalizacja prędkości i funkcjonalności sklepu internetowego.
Platforma eCommerce dla firmy Madens wymagała optymalizacji zarówno technicznej, jak i użytkowej.
Główny cel projektu
Najważniejszym celem projektu była optymalizacja sklepu internetowego oraz poprawa jego walorów użytkowych po przejęciu produktu cyfrowego od innej firmy odpowiedzialnej za wdrożenie platformy eCommerce dla firmy Madens.
Wyzwania
Wdrożenie kluczowych zmian użytkowych, integracji i optymalizacji wymagało następujących działań:
- stworzenie makiety UX oraz UI dla poszczególnych widoków sklepu internetowego;
- usprawnienie działania platformy eCommerce poprzez wdrożenie własnych modułów;
- likwidacja niepotrzebnych wtyczek i modułów zaśmiecających sklep internetowy;
- integracja platformy sklepowej z kluczowymi systemami płatności, wysyłek oraz systemem ERP.
Ostatecznie pozwoliło to na wdrożenie nowoczesnej i funkcjonalnej platformy eCommerce.


Opis projektu
Madens to rozpoznawalna marka istniejąca na rynku od wielu lat, która zgromadziła rzesze klientów w segmencie B2B działając do niedawna jedynie w kanale offline. Podejmując decyzję o wejściu ze sprzedażą swoich produktów w kanale online właściciele marki zdecydowali o stworzeniu nowoczesnego i funkcjonalnego sklepu internetowego, który w pełni spełni potrzeby docelowych klientów marki oraz stanie się jej wizytówką. Sklep internetowy został zaprojektowany i wdrożony przez zewnętrzną agencję. Do naszego software house trafił w opłakanym stanie, a naszym zadaniem było doprowadzenie sklepu internetowego do perfekcji godnej marki Madens.
Design sklepu internetowego, a przede wszystkim zorientowanie na perfekcyjne User Experience było najważniejszym zagadnieniem związanym z przebudową istniejącej platformy eCommerce. Sklep internetowy przeszedł gruntowny remont związany z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań UX/UI, które w sposób znaczący przyczyniły się do podniesienia jakości samego serwisu, a przede wszystkim jego przejrzystości i funkcjonalności dla końcowego użytkownika korzystającego ze sklepu internetowego.
Sklep internetowy trafił do naszej firmy w kiepskim stanie zwłaszcza w kontekście szybkości ładowania poszczególnych jego elementów, co skutkowało bardzo niską oceną w Google Speed Test, a co za tym idzie stratą SEO. Likwidacja dotychczasowych wtyczek i pluginów, a następnie zastąpienie ich dedykowanymi rozwiązaniami, optymalizacja skryptów i contentu pozwoliły na wyraźnie zwiększenie szybkości ładowania sklepu internetowego. Wdrożenie wymienionych działań spowodowało, że platforma eCommerce nie tylko zyskała pozycję w wynikach SEO, ale stała się przede wszystkim bardziej użyteczna dla odwiedzających ją klientów.
Zarówno marka Madens, jak i reprezentujący ją sklep internetowy, rozwijają się dynamicznie. Tak szybki rozwój wymagał wdrożenia rozwiązań, które w maksymalny możliwy sposób umożliwią zautomatyzowanie procesów zachodzących na platformie eCommerce. W tym celu jako software house przygotowaliśmy dedykowane rozwiązanie pozwalające na automatyzację wymiany informacji pomiędzy systemem ERP klienta, a sklepem internetowym i silnikiem WooCommerce.

Rozwiązanie
Do kluczowych funkcjonalności sklepu internetowego Madens, które doprowadziły do osiągnięcia celów biznesowych przez firmę zaliczyć należy:
- implementacja nowego projektu użytkowego UX;
- wdrożenie nowego layoutu graficznego;
- integracja płatności, wysyłek i systemów zewnętrznych;
- likwidacja zbędnych modułów i wtyczek oraz zastąpienie ich rozwiązaniami dedykowanymi;
- optymalizację użyteczności oraz szybkości działania platformy eCommerce;
- wybór elastycznego miejsca hostingowego.
Wdrożenie wymienionych wyżej funkcjonalności przyczyniło się do powstania zoptymalizowanej platformy eCommerce.
Wykorzystane technologie





